"ရုပ္နာမ္သခၤါရတို႔၏ ခ်ဳပ္ရာၿငိမ္းရာ"
ရုပ္နာမ္သခၤါရတို႔၏ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းရာကို နိဗၺာန္
ဆိုလ်ွင္ ထိုခ်ဳပ္ၿငိမ္းမႈကို ခ်မ္းသာဟု ဘယ္သို႔ဆုိ
ႏိူင္မည္နည္း။ "ငါ့ရွင္တို႔ ဤနိဗၺာန္ကား ခ်မ္းသာ
ေပတည္း"ဟု မိန္႔ေတာ္မူေသာ အရွင္သာရိပုတၱ
ရာ မေထရ္ကို အရွင္ဥဒါယီက "ခံစားဖြယ္မရွိ
ေသာ နိဗၺာန္မွာ ဘယ္သို႕ခ်မ္းသာျဖစ္ပါသနည္း"
ဟုေမးေသာ္ "ဤခံစားမႈ ေဝဒယိတ မရွိျခင္းသည္
ပင္ ခ်မ္းသာျဖစ္ေတာ့သည္"ဟု မိန္႔ေတာ္မူသည္။
ေၾကာင့္ၾကစိုက္ရျခင္း ဒုကၡႏွင့္ေရာေန
ျခင္း အၿမဲမတည္ ပ်က္စီးျခင္း ပ်က္စီးေသာအခါ
ကိုယ္ဆင္းရဲ စိတ္ဆင္းရဲျဖစ္ရျခင္း စသည္ျဖင့္
အျပစ္မ်ားလွေသာ ဤေဝဒယိတသုခ၌ သႏၲိကို
အလိုရွိေသာ ပညာရွင္တို႕အဖို႔ စိတ္ပ်က္ဖြယ္အ
တိသာျဖစ္၏။ေၾကာက္မက္ဖြယ္ဒုကၡအျဖစ္သာ
ထင္၏။ ၿငိမ္းေအးျခင္းရေလေလ ဒုကၡအျဖစ္ပို
ထင္ရွားေလေလျဖစ္ရ၏။
သုခမည္သည္မွာ ႏုတ္ႏိူင္ပယ္ႏိူင္
သမ်ွမွာ ပို၍ရလာၿမဲျဖစ္၏။ ကာမခ်မ္းသာကိုပယ္
လ်ွင္ ပဌမစ်န္ခ်မ္းသာကိုရ၏။ထိုပဌမစ်ာန္ကား
ကာမသုခထက္ပို၍ ခ်မ္းသာ၏။ဝိတက္ ဝိစာရကို
ႏူတ္သျဖင့္ ရအပ္ေသာဒုတိယစ်ာန္ခ်မ္းသာသည္
ထို႔ထက္ပိုလာ၏။ပီတိကို ႏူတ္၍ရေသာ တတိယ
စ်ာန္ သုခကိုႏူတ္၍ရေသာ စတုတၳစ်ာန္ ရုပ္ကို
ႏူတ္ပယ္၍ရေသာ အရူပစ်ာန္သုခတို႔ကား အ
ဆင့္ဆင့္ ပို၍ခ်မ္းသာ၏။
ထို႔ထက္ နာမ္တရားႏွင့္ ရုပ္အခ်ိဳ႕ႏူတ္
၍ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေသာ နိေရာဓသမာပတ္ခ်မ္းသာကား
ဆိုဖြယ္ရာမရွိ။ ရုပ္နာမ္အားလံုးခ်ဳပ္ၿငိမ္းေသာ
နိဗၺာန္ခ်မ္းသာမွာ ခ်မ္းသာတကာတို႔၏ အထြတ္
အထိပ္သို႔ေရာက္ေရာက္ရ၏။ပရမသုခ ျဖစ္ေသာ
ေၾကာင့္ နိဗၺာန္၏ေကာင္းျမတ္ေသာ တရားအျဖစ္
သိရသည္။ ေကာင္းေသာျမတ္ေသာအရာဆိုလ်ွင္
၎၌အျပစ္ကင္းျခင္း ဂုဏ္ရွိျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္၏။
ကိေလသာတို႔ကား တကယ့္အျပစ္
မ်ားျဖစ္၏။ ခႏၶတို႔လည္း ဒုကၡျဖစ္၍ အျပစ္မ်ားပင္။
ထိုအျပစ္မ်ားကင္ေသာနိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳ
ရန္အဘယ္မွာလ်ွင္ မအားထုတ္ထိုက္ပဲ ရွိပါအံ႕
နည္း။
ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ႕ပါေစ
#ၿငိမ္းခ်မ္းပါေစ
No comments:
Post a Comment