"ရေသ့ရွစ္မ်ိဳး"
(၁)သပုတၱဘရိယ ရေသ႔
သားမယားႏွင့္တကြြ ရွင္ရေသ့ျပဳ
၍ လယ္ထြန္ျခင္း ကုန္သြယ္ျခင္း စသည္
တို႔ျဖင့္ အသက္ေမြးၾကေသာ ေကဏိယ
ရေသ့စေသာသူတို႔သည္ သပုတၱဘရိယ
ရေသ့မည္သည္။
(၂)ဥဥၧာစာရိကရေသ့
ၿမိဳ႕တံခါးဝ၌ ေနစရာေက်ာင္း
ေဆာက္လုပ္ၿပီးလ်ွင္ မင္း ပု႑ားတို႔၏
သားငယ္ စသည္မ်ားကို အတတ္ပညာ
သင္ေပး၍ ေရႊေငြမယူ ႏွမ္းဆန္စသည္
သူေတာ္ေကာင္းတို႔အား အပ္စပ္သည့္
ပစၥည္းကိုသာ ခံယူသံုးေဆာင္ေသာရေသ့
သည္ ဥဥၧာစာရိကရေသ့မည္သည္။
(၃)သမၸတၱကာလိကရေသ့
အစာစားခ်ိန္၌ ဆိုက္ေရာက္လာ
ေသာ အစာအာဟာရကို ခံယူသံုးေဆာင္
မ်ွတေသာ ရေသ့သည္ သမၸတၱကာလိက
ရေသ့မည္၏။
(၄)အနဂၢိပတၱိက ရေသ့
မီးျဖင့္ခ်က္အပ္သည့္ အရြက္
အသီးတို႔ကိုစား၍ မ်ွတေသာရေသ့သည္
အနဂၢိပတၱိကရေသ့မည္သည္။
(၅)အယမု႒ိက(အသၼမု႒ိက)ရေသ့
တူ ေက်ာက္ခဲသို႕မဟုတ္ ပဲခြပ္
ဓါး စသည္တို႔ကို ကိုင္ေဆာင္လွည့္လည္
၍ ဆာေလာင္ေသာအခါမွသာ မိမိေရာက္
ရာ သစ္ပင္၏ အေခါက္ကို ခြါ၍စားၿပီးလ်ွင္
ဥပုသ္ေဆာက္တည္၍ ျဗဟၼစိုရ္တရား
ေလးပါးတို႔ကိုပြါးေသာ ရေသ့သည္
အယမု႒ိကရေသ့မည္သည္။
(၆)ဒႏၲလူယ်က ရေသ့
တူ ေက်ာက္ခဲစသည္တို႔ကို မ
ကိုင္ေဆာင္ပဲ လွည့္လည္၍ ဆာေလာင္
ေသာအခါ ေရာက္ရာ သစ္ပင္မွ အေခါက္
တို႔ကို သြားျဖင့္ကိုက္ခြါ၍ အေခါက္ကိုစား
ၿပီး လ်ွင္လဥပုသ္ေဆာက္တည္၍ ျဗဟၼ
စိုရ္တရားေလးပါးတို႔ကိုပြါးေသာရေသ့
သည္ ဒႏၲလူာ်က ရေသ့မည္သည္။
(၇)ပဝတၱဖလိက ရေသ့
အလိုလိုျဖစ္ေသာ ေရအိုင္ သို႔
မဟုတ္ ေတာအုပ္ကိုမွီ၍ ေနၿပီးလ်ွင္ ထို
ေရအိုင္ သို႔မဟုတ္ ေတာအုပ္ ထဲမွ အပြင့္
ပြင့္ခ်ိန္ အပြင့္ကို အသီးသီးခ်ိန္၌ အသီးကို
ေသာ္လည္းေကာင္း ယူစား၍ အပြင့္အသီး
မရွိခဲ႔ေသာ္ အာဟာရအတြက္ အရပ္တစ္
ပါးသို႔ မသြားပဲ ေနာက္ဆံုး သစ္ပင္၏ အ
ေပြးကိုပင္စား၍ ဥပုသ္ေဆာက္တည္ၿပီး
လ်ွင္ ျဗဟၼစိုရ္တရား ေလးပါးကိုပြါးေသာ
ရေသ့သည္ ပဝတၱဖလိကရေသ့မည္
သည္။
(၈)ဝဏၬမုတၱိကရေသ့
အညွာမွလြတ္ကာ ေျမျပင္မွက်
ေသာ သစ္ရြက္တို႔ကိုသာ စားၿပီးလ်ွင္
ဥပုသ္ေစာင့္သံုးျခင္း ျဗဟၼစိုရ္တရား ပြါး
မ်ားျခင္း ေကာင္းမႈျပဳေသာ ရေသ့သည္
ဝဏၬမုတၱိကရေသ့မည္သည္။
ထိုရေသ့ရွစ္မ်ိဳးတို႔တြင္ ေရွးေရွးရေသ့
တို႔ထက္ ေနာက္ေနာက္ရေသ့တို႔သည္
ပို၍အက်င့္သီလ ျမင့္ျမတ္ၾကကုန္၏။
ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ႕ပါေစ
#ၿငိမ္းခ်မ္းပါေစ
No comments:
Post a Comment